top of page

Co musisz wiedzieć o wymianie baterii w iPhone, żeby nie dać się oszukać.



 

Równie częstym przypadkiem zaraz po uszkodzeniach ekranu jest zużycie lub niepoprawna praca baterii, która wymaga wymiany. Na wstępie należy przypomnieć, że firma Apple nie oferuje w sprzedaży samych części, dlatego jedyne miejsce w którym można otrzymać baterie nową i oryginalną to serwis gwarancyjny.


Wymiana baterii iPhone - Serwisy pogwarancyjne mają do dyspozycji kilka wariantów baterii.


Baterie oryginalne:

  1. Bateria po demontażu z innego urządzenia, czyli z reguły nie posiadająca pełnej pojemności, ale jest w pełni oryginalna. W przypadku znacznego zużycia fabrycznej baterii, wymiana na baterię z demontażu, która jest sprawna i posiada ponad 80% pojemności, pozwala odzyskać stabilną pracę urządzenia. Zmniejszona pojemność będzie miała wpływ na krótszy czas pracy. Jest to bardzo rzadko oferowane rozwiązanie.

  2. Bateria regenerowana, czyli zużyta bateria, która została poddana procesowi odświeżenia, polegającym na przywróceniu maksymalnej możliwej pojemności ogniw. Po prawidłowym wykonaniu regeneracji otrzymujemy baterie z praktycznie identyczną wydajnością i pojemnością w stosunku do baterii nowych. Nie można przewidzieć niestety jaki wpływ na ogniwa będzie miał proces regeneracji i choć takie baterie przechodzą testy, ich żywotność może być niższa. Częściej również pojawia się efekt puchnięcia baterii. Jest to jeden z najpopularniejszych wariantów dostępny w serwisach pogwarancyjnych, dlatego często jest objęty krótką gwarancją (1-3 miesiące). Zdarzają się również przypadki, że bateria została „zregenerowana” jedynie programowo, a nie fizycznie. Oznacza to że, dane baterii (takie jak pojemność, ilość cykli ładowania, czy nawet data produkcji), zostały zmienione. Taka bateria potrafi bardzo szybko tracić wskazanie kondycji lub nie zmieniać go mimo długiego użytkowania i oczywiście nie działa tak wydajnie jak powinna działać bateria po wymianie. O tym że bateria została zregenerowana jedynie programowo, można zorientować się dopiero po pewnym czasie, obserwując jak zachowuje się urządzenie. W warunkach serwisowych można również wykonać test pełnego ładowania, który pokaże faktyczną pojemność ogniwa.


Baterie zamienne:

  1. Bateria z oryginalną elektroniką i wymienionymi ogniwami, przy wyborze odpowiedniej jakości, jest to bezpieczniejsze rozwiązanie niż bateria regenerowana. Przy niskiej jakości również może okazać się, że żywotność będzie ograniczona. W naszej opinii jest to jeden z najlepszych wariantów, ponieważ przy odpowiedniej kontroli jakości, otrzymujemy bezpieczne i prawidłowo działające ogniwo z zachowaniem wszystkich funkcji.

  2. Bateria zamienna, w większość przypadków nie posiada oryginalnych elementów, ale jest wykonana z nowych podzespołów. Działanie w urządzeniu może być ograniczone, ale nie musi. Jest to również dobry wybór, przy odpowiedniej jakości.


Wybór baterii zamiennej jest bardzo dobrą alternatywą i lepszą w porównaniu do baterii regenerowanej. O ich jakości przede wszystkim świadczy długość oferowanej gwarancji przy wymianie i sposób przechowywania, zarówno przez dostawców jak i serwis. Według nas, minimalny okres gwarancji przy wymianie baterii w iPhone, nie powinien być krótszy niż 12 miesięcy.


Po wymianie baterii.


W przypadku wymiany baterii iPhone na oryginalną lub zamienną, powinna zostać zachowana pełna funkcjonalność urządzenia, z widoczną pojemnością: Ustawienia>Bateria>Kondycja baterii>Maksymalna pojemność, która powinna wskazywać 100% dla nowych baterii.


W modelach od iPhone Xs wzwyż, producent zastosował zabezpieczenie które podczas etapu montażu nowego urządzenia, łączy zaprogramowany numer seryjny baterii z płytą główną (w dużym uproszczeniu) i w konsekwencji przy wymianie baterii poza Serwisem Gwarancyjnym nie jest widoczna jej kondycja z poziomu ustawień. Bez względu na użytą baterię, pojawi się również komunikat dotyczący baterii, zgodnie z informacjami zawartymi na stronie producenta (https://support.apple.com/pl-pl/HT210323). Zarówno brak widocznej kondycji oraz wyświetlany komunikat, nie ma wpływu na prawidłowe działanie iPhone z nową baterią.


Powszechną praktyką przy próbie wymiany baterii w serwisie jest brak dokładnej weryfikacji urządzenia, w szczególności w sytuacji gdy problemy z działaniem nie ograniczają się jedynie do krótkiej pracy iPhone. Zaniepokoić i skłonić do diagnostyki urządzenia, powinny w szczególności objawy takie jak skoki procentowe, czyli nierównomierne rozładowywanie, obniżenie stabilności pracy, samoczynne wyłączenia lub restarty, które mogą sugerować problemy z układem zasilania. W takiej sytuacji sama wymiana baterii może być niewystarczająca lub krótkotrwale przywrócić prawidłową pracę urządzenia. Duża ilość użytkowników, która miała okazję wymienić baterię w swoim urządzeniu, w serwisie gwarancyjnym lub pogwarancyjnym, nie doświadcza większej lub żadnej poprawy, zgłaszając się do naszego serwisu w celu diagnozy problemu.


Przed oddaniem urządzenia do naprawy warto dopytać z jakich baterii korzysta serwis i w jakim zakresie zostaną wykonane działania serwisowe. Należy pamiętać również, że urządzenia iPhone od modelu 6s wzwyż, posiadają uszczelkę pod ekranem, chroniącą przed dostawaniem się wilgoci do wnętrza, która powinna zostać wymieniona na nową, a sama wymiana baterii nie musi być rozwiązaniem szybszego rozładowywania się.


Mamy nadzieje, że powyższe informacje pomogą zrozumieć na czym polega proces wymiany baterii w iPhone i zwiększyć świadomość w zakresie możliwości z których możesz skorzystać.

Wymiana baterii iPhone w serwisie FixMe, jest wykonywana z użyciem nowych baterii, które zawsze są objęte 12 miesięczną gwarancją, z podwyższoną odpornością na zużycie ogniwami kobaltowymi i zwiększoną pojemnością, nawet do 120%.

W przypadku pojawienia się dodatkowych pytań, zapraszamy do kontaktu: FixMe Serwis Apple



oraz co trzeba wiedzieć o wymianie ekranu iPhone



Ostatnie posty
Archiwum
Wyszukaj wg tagów
bottom of page